AKTIVNOST „JEŽ“
PEDAGOŠKA GODINA 2023./2024.
ODGOJNA SKUPINA: „SOVICE“ – djeca u 6. i 7. godini života
Odgojiteljice: Ivana Zovko Siročić
Vida Kos
Cilj aktivnosti: radom na projektu utjecalo se na cjelokupan razvoj djece, te stjecanje novih znanja i spoznaja o navedenoj temi
Zadaće postavljene na početku rada na projektu:
Socio-emocionalni razvoj ličnosti:
- Poticanje suradničke igre i učenja, grupno donošenje odluka
- Samostalno rješavanje problema
- Razvoj samopouzdanja prilikom raznih aktivnosti („Ja to želim, ja to mogu“)
Tjelesni i psihomotorni razvoj:
- Razvoj fine motorike te koordinacije oko – ruka
- Razvoj koodinacije i vještina u baratanju predmetima
- Razvoj krupne motorike
Spoznajni razvoj:
- Istraživanje i upoznavanje osnovnih obilježja životinjskog svijeta
- Poticanje razvoja predmatematičkih vještina
- Poticanje razvoja ekološke svijesti
- Zapažanje odnosa među bićima u prirodi, te zavisnosti među istima
Govor, komunikacija, izražavanje, stvaralaštvo:
- Razvoj slušanja i razumijevanja govora
- Razvoj sposobnosti doživljavanja literarnih i scenskih djela
- Razvoj imaginacije (zamišljanje i stvaranje na osnovi mašte)
- Razvoj sposobnosti kombinacije različitih likovnih tehnika i kombinacija boja
Tokom rada na projektu brinuli smo o multisenzoričnosti okruženja kako bi djeca bila u mogućnosti istraživati svim senzornim modalitetima. Sklopom raznovrsnih aktivnosti utjecali smo na ostvarivanje svih dobrobiti djeteta.
Razvoju likovne pismenosti pridonijeli smo kroz likovne i stvaralačke aktivnosti koristeći kombinaciju više različitih likovnih tehnika (drvene bojice, olovka, tempere, pastele…) kao i kroz trodimenzionalno oblikovanje, te ujedno pridonijeli i razvoju koncentracije i preciznosti u baratanju predmetima (škaricama).
Istraživačko - spoznajnim aktivnostima, kroz šetnje šumom, utjecali smo na razvoj ekološke svijesti, te usvojili nove spoznaje o prirodnom staništu ježeva. Također u suradnji s kolegicom Marijom T. bili smo u mogućnosti proučiti obilježja građe tijela ježića Alfonsa, njenog ljubimca. Naučili smo čime se hrani, te da spava po danu, a budan je noću.
Kroz osmišljene stolne igre utjecali smo i na razvoj matematičkih kompetencija, usvajanje i pronalaženje korespondencije između napisanog broja i količine.
Umjetničkim aktivnostima poticali smo razvoj sposobnosti doživljavanja literarnih i scenskih djela.