Prema interesu djece pokrenut je projekt naziva "Pauk".
Djeci smo priredile razne materijale kako bi što bolje upoznala svojstva, izgled i obilježja paukova tijela, njegova kretanja i čime se hrane. Osim navedenog ponudile smo im i enciklopediju o životinjama, razne priče i slikovnice.
Dječje izjave kod promatranja enciklopedije:
"Pauk ima velike zube i opasan je, moze nas ugristi." A.B. (3,5)
"Pauk plete mrežu i u nju lovi bube." E.P. (3,5)
"Ja imam paučinu u kojoj je pauk." K.D. (4)
"Muhe se boje pauka." F.P. (3,5)
O: Luka, što si ti tu radio?
L: Gledao sam pauka na slikama.
O: Sjećaš li se što si mi tu pričao?
L: Da, o nogama i rukama koje pauk ima. Vidi, tu sam brojao noge.
O: Što misliš, za što mu sve služe noge?
L: Mislim da se lakše penje po zidu.
O: U redu, još nešto?
L: Ne, samo to mislim.
U ostvarivanje projekta bili su uključeni i roditelji koji su zajedno sa svojom djecom kod kuće pronalazili razne kukce i u staklenkama ih donislili u vrtić gdje smo ih golim okom i povećalima promatrali.
Cilj projekta bio je djecu što bolje upoznati sa nekoliko vrsta pauka kako bi mogli uočiti razlike između pojedinih vrsta, da se upoznaju s procesom stvaranja mreže, da saznaju čime se sve pauk hrani što smo i praktično primjenili.
Paucima smo ponudili za jelo: Kukca zlaticu, muhu i jabuku. Na primjerima su djeca vidjela da pauci jedu muhe. Zlaticu i jabuku nije htio jesti.
Zadaci našeg projekta bili su upoznavanje s novim riječima i pojmovima, omogućiti raznovrsne, kreativne oblike izražavanja bojom, papirom, neoblikovanim materijalom, poticati i razvijati dječju maštu i kreativnost, poticati razvoj fine motorike, poticati razvoj taktilne percepcije, poticati razvoj vizualne percepcije i emocionalno osvjestiti djecu na važnost očuvanja životinjskog svijeta.
Promatranje pauka:
Neki od zadataka su bili: riješavanje labirinta (pauk je morao pronaći svoju mrežu), prema odgovarajućim bojama dovršiti tijelo pauka i izbrojati mu noge. Na temelju slikovnice "Pauk Praško" crtali smo pauka i njegovu mrežu. Kasnije smo se usredotočili samo na mrežu i bojali je temperama. U slobodno vrijeme s djecom smo učili pjesmice o pauku i uz glazbu plesali.
Razni poticajni materijali:
Likovni poticaji:
Crtanje pauka , tehnikom flomasteri:
Crtanje paukove mreže:
Slikanje paukove mreže temperom:
Također, igrali smo igru "Pauk i muhe", i na taj način spoznali čime se pauk hrani.
Pletem, pletem mrežicu
da ulovim mušicu,
kad mušice pohvatam,
ja ih više ne puštam.
Kod djece je još uvijek prisutan interes za životinje ( kukce ).Trenutno je njihov interes zaokupio "Paličnjak" kojeg nam je donio Luka P. sa svojim roditeljima. Djeca ga svakodnevno promatraju i povremeno ga mogu, uz prisutstvo odgajatelja, držati u ruci.
Djecu ćemo i dalje promatrati te bilježiti njihove izjave. Ukoliko će i dalje pokazivati interes podržati ćemo ga i razvijati kroz razne poticje i aktivnosti.
Odgojiteljice: Monika Vedriš i Lindita Pavleković