U ZDRAVOM TIJELU ZDRAV DUH!
Na početku nove pedagoške godine odlučili smo djeci približiti zdravo življenje raznim tjelesnim aktivnostima i učenjem o zdravoj prehrani.
U početku smo željeli saznati što oni znaju o zdravoj prehrani:
„To znači da moraš jesti samo malo čokolade, a puno jagoda i banana jer su unutra vitamini. Al' ja ipak nekad jedem puno čokolade jer mi je baš fina.“
D.M. (5 godina)
„Moramo jesti puno voća i povrća da budemo zdravi.“
P.T. (5,5 godina)
„I trebamo jesti puno variva, i ono koje nije baš fino.“
M.K. (5 godina)
„Ak ne jedeš zdravo onda nečeš puno narasti, a ne smiješ baš puno jesti jer onda imaš veliki trbuh. I treba jesti vitamine, i mislim da treba vježbati. I djeca misle da mogu jesti bananko, al on ti nije zdrav, jer sam ja jednom puno pojeo pa me bolil trbuh jako.“
L.H. (5, 5 godina)
„Ja mislim da trebaš još puno i vježbati pa si onda zdrav jer imaš mišiće, a oni rastu kad i zdravo jedeš.“
L.J.Đ. (5,5 godina)
Postavljeni cilj narednih aktivnosti bio je informirati, motivirati i osvijestiti djecu kako se što zdravije i kvalitetnije hraniti, upoznati ih s utjecajem hrane na zdravlje, te ih potaknuti na što odgovornijei odnos prema sebi i svome tijelu.
Prva aktivnost, gdje smo prepoznali interes djece za ovu temu, započela je čitanjem pjesme Zdrava gozba (N. Šarić) i igrokazom Tužni kelj (Lj.Pukec), nakon čega su djeca pokušavala pogoditi koja sve hrana spada u zdravu, te koje bi namirnice trebali najviše jesti. Iskoristili smo voće i povrće koje se nalazi u kuhinji za djecu u sobi našeg dnevnog boravka i time pokušali složiti zdravi doručak, ručak i večeru.
Zadaci koje smo pokušali zadovoljiti bili su aktivno sudjelovanje djece u traženju informacija i podataka o prehrani, razviti zdrave navike u prehrani, usvojiti potrebu za raznovrsnom i umjerenom prehranom, poticati timski rad djece i poticati ih na što samostalniju izradu radnih materijala (plakata, maketa i slično).
Kako bi što uspješnije riješili zadatke koje smo si postavili, upoznali smo se i sa piramidom zdrave prehrane, nakon čega su djeca s oduševljenjem odlučila napraviti i svoju . Za lakše razumijevanje piramide izradili smo i plastičnu maketu koju su djeca svakodnevno mogla ispunjavati potrebnim namirnicama.
Da bi što bolje upoznali namirnice crtali smo presjek onih koje smo smjestili u piramidu,izrezivali iste iz časopisa i timski napravili „zdrave tanjure“ pri čemu su se djeca sama dogovarala što žele crtati i staviti na tanjur.
Primijetili smo da djeca najveći interes pokazuju za voće, stoga smo se tome odlučili posvetiti svim svojim osjetilima. Mirisali smo razno voće i zatvorenih očiju pogađali o čemu se točno radi, gulili koru s jabuke i promatrali njezin presjek. Budući da naše Sovice uživaju u životno praktičnim aktivnostima dogovorili smo da svatko od nas donese omiljeno voće u vrtić i od toga napravili ukusnu i zdravu voćnu salatu.
Sada uživamo u plodovima jeseni i trudimo se prakticirati sve što smo o zdravoj prehrani naučili i u vrtiću i kod kuće. Da bi naša tijela održali u što boljoj formi, svakog dana imamo jutarnje razgibavanje te prakticiramo vježbe i igre koje nas čine snažnijima i izdržljivijima.