U jesenskom smo periodu, u suradnji s roditeljima, proveli aktivnost „Kovčežić“.
U kovčežiću kojeg su djeca nosila svojim kućama nalazili su se sljedeći predmeti:
mala slikovnica, primjerak abecede, olovka, flomasteri, papir i kartice s imenima sve djece. U današnjem svijetu digitalizacije cilj nam je bio djeci što više približiti pisanu riječ, obogatiti rječnik te uvidjeti na koji način čitanje i pripovijedanje priča utječu na razvoj govora djece.
„Pismenost je jedno od najvažnijih područja obrazovanja. Ako još u ranoj dobi djeca zavole čitanje i pisanje, i kasnije će u životu nastaviti učiti i razvijati se u tom pravcu. Mala djeca stječu iskustva s pisanjem mnogo prije nego što zaista nauče pisati slova i riječi. Takav način učenja sličan je usvajanju govora prije nego dijete zaista progovori rečenice.
Mala djeca prolaze niz faza u učenju pisanja, od šaranja do prepoznatljivo napisanih slova i riječi. To početno šaranje slično je“ brbljanju“ malih beba.
Kad se djeca susreću s pisanom riječi preko slikovnica, ona počinju razvijati važne pojmove pismenosti. Dok listaju slikovnice djeca nauče razlikovati tekst od slika. Razvijaju se razine fonološke svjesnosti od sposobnosti prepoznavanja izgovorene riječi kao niza glasova do sposobnosti upravljanja glasovima od kojih se sastoji riječ i razumijevanja veza između slova i glasova. Konačno, počinju prepoznavati određene tiskane riječi i prelaze na čitanje.“
Sallay Moomaw i Brenda Hieronymus, Igre čitanja i pisanja
Osvrti roditelja o aktivnosti:
„Bilo nam je jako zabavno te očekujemo još priča u tom čudesnom kovčežiću!“
M.D.
„Bilo je ovo posebno iskustvo“
S.P.
„Ovo nas je potaknulo da napravimo vlastiti kovčežić i svakih par dana stavimo drugu knjigu“
J.J.
„Veselimo se idućem kovčežiću i novoj priči“
H.F.
„Hvala na kovčežiću, proveli smo jednu divnu i zanimljivu večer“
G.Š.
„Bilo nam je jako zanimljivo i zabavno“
L.P.
„Odličan projekt i reakcija djece! Vrijedi ponoviti“
S.C.
„Hvala na zanimljivoj aktivnosti s djetetom, jer veselje naše D. je neprocjenjivo“
D.F.
„Djeca dozivaju pripovjedača u nama“
„Kako pričati priče djeci…“-S.R.West i J. Sarosy