Dolaskom proljeća i buđenjem prirode i dječje aktivnosti postale su još više orijentirane pa biljke.
Primijetili smo interes djece za proljetno cvijeće koje se pojavilo na dvorištu našeg vrtića i kojeg su djeca počela donositi u vrtić. U suradnji s roditeljima sakupili smo “vjesnike proljeća” i sadnice proljetnog cvijeća koje su nam poslužile kao poticaj za mnoge aktivnosti.
Cilj naših aktivnosti bio je da djeca od najranije vrtićke dobi počinju razvijati i poticati ljubav, brigu i odgovorno ponašanje prema prirodi pa tako i prema cvijeću.
Kroz različite i raznovrsne istraživačko-spoznajne, likovne, književno-dramske, stolno-manipulativne i tjelesne aktivnosti djeca su kroz igru učila dijelove cvijeta, upoznala raznolikost vrsta, boja i mirisa cvijeća te spoznavala što je cvijetu potrebno za rast i razvoj. Povećalom smo promatrali cvijeće, mirisali i istraživali strukturu i sastav.
Djeci su također bile ponuđene slike cvijeća. Cvijeće smo imenovali, opisivali, uspoređivali i uparivali koji cvijet sa stola se nalazi na kojoj slici i ima li ga uopće na slici ili stolu.
Napravili smo eksperiment kako cvijeće “pije” vodu različitih boja. U čaše smo ulili vodu i dodali boje (crvena, žuta, plava i zelena), stavili smo cvijet ivančice u čašu i znatiželjno čekali što će se dogoditi. Za nekoliko sati cvijeće je promijenilo boju latica.
Sadili smo cvijeće koje su djeca donijela. Pripremili smo zemlju i teglice, a djeca su s nestrpljenjem čekala kada ćemo početi. Nakon što smo posadili cvijeće , zalili smo ga i stavili na prozor. Redovito ga zalijevamo i promatramo kako raste i cvjeta jer kako smo naučili cvijetu je za rast potrebna voda, zemlja i sunce.
Razvijali smo finu motoriku šake, vizualnu percepciju i koordinaciju oko-ruka rezanjem sa škarama i lijepljenjem. Od papira u boji smo rezali dijelove cvijeta i zatim ih lijepili na papir. Radili smo početne vježbe grafomotorike kao što su iscrtavanje linije (ravna, zakrivljena, spiralna) i bojanje unutar zadane linije. Poticali smo djecu na što pravilniji hvat flomastera.
O cvijeću smo učiili i kroz glazbeno izražavanje, čitanjem slikovnice i listanjem enciklopedija. Slušali smo skladbu “Na livadi”, pjevali pjesmicu “Visibaba mala” i stihove u pokretu “Cvjetić beba”. Slikovnica “Kako je cvijet upoznao svijet” poslužila nam je kao poticaj za izradu cvijeća od PNM-a.
Odgojiteljice: Nikolina Andrašić i Monika Vedriš